torsdag 6 januari 2011

Blå vitt porslin sökes!!

Hej!!
Oj vad det har snöat och blåst här hos oss idag! Inte klokt! Vi trodde att vi var insnöade tills vi såg plogbilen komma fram i dimman.
Jag gillar ju när det är lite "oväder" då man får vara inne o mysa istället! Däremot e det inte så poppis hos vår lilla treåring som ville ut o åka pulka för heeeela slanten!
JAG VILL JAG VILL JAG VILL!! DUMMA DIG!
Imorgon ska jag o A ta lite paus från ansvar, fostran och lek då vi ska ha en eftermiddag och kväll i Stockholm! Kvällen avslutas på Cirkus där vi ska se "We will Rock you" musikalen!
*Längtar så*


Jag efterlyser blå/vitt porslin i stil med dem ovan! Tallrikar, muggar, fat, kannor.....men framförallt större "engelska" tekoppar! Är det nån som har nåt tips på vart jag kan finna detta?? Allt från nyproduktion till gammalt!
Kopparna ovan tillhör en serie som heter "Hunter" som jag köpt på loppis! Men jag har endast dem två tyvärr!
Vill fylla mitt vitrinskåp i matrummet med blå/vitt porslin så alla tips mottages med glädje!!
Ha en fin trettonhelg!
Kram Nadja

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Koppar har de på Hans Mikael på Humlegårdsgatan i Stockholm och jag tror tallrikar också av sånt porslin.
    Åtminstonde hade de det förrut. Det är några månader sen jag var där nu.
    Men det är värt ett försök! De är fantastiska! Jag har också muggarna på min önskelista!
    Lycka till med sökandet!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med en tripp till Stockholm, hoppas ni fick en riktigt trevlig dag och att du fyndade blåvitt porslin :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Hej hej igen!
    Ja den butiken är fantastisk! Fast jag gillade den eller dem bättre när det var två, den vita och den murriga!
    Det var när de var delade som jag vet att de hade kopparna, och då i den vita.
    Hoppas de har kvar dem ännu!

    Kul med gårdsauktionen! Tyvärr var vi inte hemma den dagen och missade tyvärr auktionen! Fyndade du något? Vet att gården fortfarande inte är såld... synd på alla parkeringar runt om för läget är så vackert!

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se