tisdag 6 oktober 2009

A U K T I O N

Hej på er!
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade. Har så galet mycket att göra nu för tiden så bloggen blir lidande!
I söndags var jag på en gårdsauktion på Värmdö tillsammans med min Svärmor! Oj oj oj vilken upplevelse. Har velat gå på en riktig gammeldags gårdsauktion länge och nu har jag äntligen fått uppleva en!


Fin gammal bjällerkrans för häst

Denna fina träkista ropade svärmor in till mig. Såå fin! Här ska jag förvara familjehemligheterna! Svärmors fynd var b la ett gammalt dragspel, gamla tvättbrädor, en gammal "pirra" i trä som hon ska sätta blommor i.......

I kistan finns ett gammalt godskvitto....


Fungerande gammalt lås. När jag kom hem med kistan utbrast Julia: " Pippis pengakista!!!" Hon jämställde den md Pippis kappsäck.....

Lite av allt som auktionerades ut! Jag var spekulant på Kockums lådan, men missade utropet!!!!!

Gården är ett dödsbo. Gubben som bott där hade inga arvingar vilket gjorde att hela bohaget efter 4 generationer auktionerades ut! Ni kan ju gissa hur mycket fina gamla möbler och prylar som fanns där!!! Jag blev kär i en vit gammal gungstol, men då jag snabbt insåg att vi inte har plats för den hemma så lade jag ner planderna på att försöka ropa in den....

Dessa vackra gamla pardörrar skulle passa fint som dörrar till bokhyllan, jag vill ju glasa in bokhyllan med alla böcker i vardagsrummet. Gamla dörrar och fönster målade i vitt skulle kunna bli jättefint till det....


Nu hoppasjag att det kommer fler auktioner inom snar framtid och ser med spänning fram emot att besöka även dem!
har ni tips på bra auktioner i Stockholmsområdet så hojta gärna till!
Ha en fin tisdagskväll!
Kram Nadja

1 kommentar:

  1. Häftigt! Pappa och familjen hade också tänkt åka dit men det blåste så mycket så det blev inte av. Jag åkte dock förbi med bussen på väg hem, mycket folk såg det ut att vara, hade gärna tagit en titt också om jag hunnit med det.
    Jättefin kista.
    kram

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se