söndag 27 september 2009

Helgen i bilder

Hej!
Hoppas att er helg varit bra! Vi har haft en riktig familjehelg! Det var länge sedan vi hade hade det så det var efterlängtat!
Här kommer ett urval av bilder....

Härligt att få dra på sig gummistövlarna och ströva ut bland höstlöven! Älskar de fina färgerna som blir i naturen denna tiden på året! Och den höga luften!!!
Vi tog en tur till blåbärsskogen. Det är en riktig "Ronjaskog" som i Ronja Rövardotter! Här plockar skrållungen blåbär så det står härliga till. Nu börjar dem dock att ta slut....o känns lite övermogna...

Liten i storskogen


Julia med Lilla Gubben ( alla hästar heter Lilla Gubben...)
När vi kom tillbax från skogen väntade fika i trädgården!

Min fina familj
Julia på sin "gunghäst" som hennes farmor köpt på Plantagen.

Blivande fotbollstjej?

Höstäpplen

Jag blev så sugen på äpplemuffins efter att ha köpt en bok med 100 muffinsrecept på ica maxi! Den kan jag varmt rekomendera! En liten rosa bok för 69 kr!

baka baka liten kaka...

MUMS..
kakformar från Klara färdiga Gå


I eftermiddags packade vi picknick-korgen med nybakta muffins och fyllde saftflaskan och begav oss ner till båtbryggan

Vår båtbrygga nere vid Vadviken, Dalarö. Det tar ca 5 min att gå från oss ner hit! Underbart att ha havet så nära inpå knuten!


Vy från båtbryggan
Mina svärföräldrars träsnipa som vi får låna. jag älskar att "tuffa" ut med denna och bara njuta till dofter av salt och hav!

Snipan

Vi mötte upp goda vänner till oss alla i familjen. Här gör Julia och hennes bästis Elias sandkakor!


Vy från vår lilla sandstrand, mot Smådalarö

Två busiga skrållungar!

Just nu ser jag dessa fina ljus framför mig! Har brasan tänd och tittar på Ljungstedts serie på tv.
Ha det gott mina vänner så ses vi snart igen!
Kram Nadja

2 kommentarer:

  1. Hej fina Nadja! Dina bilder gör att jag längtar hem ännu mer till Sverige nu! Vad mysigt det ser ut!! Gott med äppelmuffins också! Vad stor Julia har blivit, det går så fort! Sköt om dig och din familj!! Kramisar Lindis

    SvaraRadera
  2. Superhärliga bilder! Vi bor också vid havet och jag älskar hur tydligt man kan se årstidernas förändringar här.

    Mumsiga muffinsar och så fina formar!
    Jag gjorde också muffins igår, ska ta och visa snart :)

    Ha en solig dag!
    Ann-Christine

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se