söndag 13 september 2009

Inspiration kök

Hej allesammans!
Hur har er helg varit? Min har varit lugn och skön! I fredags slocknade jag och min Andreas på soffan kl 21.00. Det var andra gången jag somnade för kvällen. Somnar alltid när jag lägger Julia, så Andreas brukar komma in och väcka mig efter ett tag....och jag får väcka honom när han har läggningen.....*hahaha*
I lördags hade jag och Julia en förmiddag hemma. Andreas var tvungen att åka o jobba. Dem kikade på ett jobb i skärgården, en "egen" ö där dem ska smälla upp en villa på 14,5 miljoner. Inte klokt!
På eftermiddagen packade jag o Julia skrindan och begav oss ut på skogspromenad. Vi hittade en massa blåbär till Julias stoooora glädje, och även en del lingon. Men inga kantareller........är så utplockat i vår lilla skog här tyvärr. Vi avlutade vår promenad med en fika på en äng som ligger en liten bit från vårt hus. Ångrar djupt att jag inte hade med mig kameran. Tänkte att jag alltid har den med annars......
När Andreas kom hem tog vi en kvällstur med båten! Vi brukar bara åka Dalarö kanal och bort till macken som ligger nere vid hotellbryggan här på Dalarö och ta en kaffe och sen åka hem igen. En lagom runda! Mysigt att bara få komma ut på sjön lite. Skrållan somnade såklart! Det gör hon jämt i båten!
Idag har vi varit på lunch hos goda vänner som bor här på Dalarö som vi lärde känna genom mammagruppen! Åsa, om du läser detta så TACK för en mysig eftermiddag hos er! Nästa gång ska vi ses hos hemma hos oss. Vi är fyra familjer som håller ihop med barn i samma ålder! Underbart!!!
Nu kommer lite köksinspiration:

Såå fin vedspis! Skulle så gärna vilja ha en sådan i mitt kök, men vi har ingen plats tyvärr....
Härligt kök med en touch av New England
*Me like*
Gillar när man samlar veden som ovan! Ger en så mysig känsla i rummet. Vi ska fylla på vårt förråd inför vintern nu snart. Vi har en plats brevid öppna spisen där vi samlar veden på samma sätt som ovan.


Lantligt fint kök! Jag är som ni vet svag för vitrinskåp och gillar verkligen det ovan! Perfekt i ett kök som detta!

Bild från hemma hos mig.

Fräscht kök med ljuvliga blombuketter

Tavla jag har gjort själv



Fin lantlig burk från Countrystyle
Kan ju tipsa om att man hittar en massa fina emaljburkar där! Jag skulle vilja ha den ovan och även kaffe och theburkarna! Gillar dem skarpt!

Även denna serien av emaljburkar är såå fin! Vet att Par Courrier har haft dem innan, men dem har reat ut dem nu. Finns i lite olika webbutiker.
Egentagen bild.

Sitter och tittar på Kommissarien och havet - den du inte ser. Serien är baserad på Mari Ljungstedts böcker. Jag har läst alla och har tyckt att dem varit jättebra. Lättlästa. Men måste säga att jag är riktigt besviken på serien. Hade större förhoppningar med tanke på rollistan.
Vad tycker ni som oxå tittar på den?
Nu ska jag se klart på tv o sen krypa till kojs! Min familj sover redan...
Kram Nadja

3 kommentarer:

  1. Mye fint her, skulle godt tenkt meg et stort kjøkken med peis og god plass til et langbord med plass til maaaange....

    SvaraRadera
  2. Haha, känner igen det där fenomenet med att somna när man lägger barn, undrar hur det kan komma sig;-) Fast här är det oftare D som somnar än jag faktiskt.
    Låter som att ni haft en mysig helg.

    Håller med dig om filmen igår, har också läst böckerna och såg fram emot att se hur det skulle bli på tv men blev riktigt besviken.
    Här bytte vi till och med kanal, klarade inte av att titta, så dåliga skådisar. Lät ju som att de var dubbade hela högen...

    SvaraRadera
  3. Så härliga bilder!
    Vi har faktiskt gjort plats för en järnspis i köket, men den är inte installerad ännu. Hoppas hoppas innan julen! Bakom har vi en vägg av gammalt tegel :)
    Vilken charmig tavla! Nu är jag också sugen på att göra en själv, kanske med barnens namn på och lite annan text.

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    kram A-C

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se