måndag 21 december 2009

Snön ligger vit....

Hej allesammans!
Hur har er helg varit? Min har varit jättebra!
I lördags var vi och besökte vänner på Ornö, en ö som ligger utanför Dalarö. Det blev en heldag i goda vänners lag!
Gårdagen spenderades i Farsta centrum tillsammans med en väldigt kär vän. Handlade det sista inför jul. Varje år har jag svårast att komma på present till Andreas....visst är det konstigt! Att han oxå fyller år annandagen gör ju inte saker och ting lättare.... Julia var på Pippi teater med sin faster Jenny vilket var väldigt uppskattat!

Snön ligger som ett vitt täcke i trädgården! Helt orörd! Det är sagolikt vackert! Pippifåglarna har även dem fått sitt hus täckt av snö.....
Ska försöka få tag på en tjärve till dem så att även våra små vänner får kalasa lite till jul!
Sitter och tittar på Jul med Ernst samtidigt som jag bloggar. Jag gillar hans inrednings stil, den mysiga gammeldags charmen i lantliga miljöer! Sen kan jag tycka att han i sig är lite speciell......och det han tillverkar själv är inte alltid det som jag själv skulle välja kanske....
Men vilket underbart hus han är i, på Öja en ö utanför Nynäshamn. Det är värt att se programmet bara för att njuta av det fina huset och miljön han vistas i!

Tänk att man har tre veckors ledighet nu! Med undantag för 2 dagar då jag ska in och jobba. Vi ska fira jul hemma på Dalarö. Andreas föräldrar kommer på eftermiddagen och så ska vi eventuellt på lunch hos Andreas syster på dagen! Nyårshelgen firar vi nere i Karlskrona tillsammans med min familj! *Längtar så efter att få träffa mina nära och kära. Speciellt mina två brorsöner och Julias kusiner Melvin och Liam! Tänk vad roligt för skrållungen oxå!!

Låååångt kvar till sommaren.....
Skrållungens stjärna

Del av vår trädgård. Busken ni ser exploderar av vita rosor på sommaren! Den är helt ljuvlig!

Stjärnan i mitt och Andreas sovrum

Lite bilder blev det på min och skrållungens pulka promenad i förmiddags!
Att vistas i naturen nu är som att befinna sig i sagoland! Jag njuter av alla sinnen! Underbart att ha naturen och havet inpå knuten! (som ni märker har jag redan glömt det jobbiga som hände i torsdags....då svor jag över att bo som vi gör *skratt*)
Nu ska jag se vidare på Ernst!
Ha det gott!
Kram Nadja

1 kommentar:

  1. Var det där Ernst var, det förstod inte jag. Jahg kom in lite sent i programmet.
    Han är bra rolig i alla fall. Bjuder på sig själv. ;)

    LiseLotte

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se