lördag 18 juli 2009

KARLSKRONA

Hej på er!!
Nu e jag tillbax efter att ha tillbringat två veckor i hemstaden Karlskrona! Denna gången känner jag att jag har fått ut mycket att mitt besök! Vi brukar annars bara åka ner över helger och då är det så tajt om tid! Jag har hunnit träffa vänner och umgås med min familj så det har varit ett lyckat besök!
Hoppas ni oxå har haft det bra! Tack alla ni som läser min blogg trots att den har ståt "stilla" ett tag! Måste ju medge att det har kliat lite i bloggfingrarna så nu kommer det täta inlägg. kameran är full av semesterminnen som jag vill dela med mig av!

Ovan ser ni Rådhuset i karlskrona. Det ligger på stortorget som är hjärtat av Trossö.

Fredrikskyrkan som oxå den finns på stortorget. Det finns många fina gamla byggnader över hela Trossö.

Kruthus och träbåt.......



Vy mot Saltö. Här ser vi även båten Axel som tar passagerare mellan Karlskrona och Nättraby. En mysig tur där man kan avnjuta en del av Karlskronas skärgård och dess underbara bebyggelser! Mycket pittoreskt!



Vy mot Pantarholmen där min käka mamma bor.


Långö mot Dragsö. Så här års invaderas Dragsö av en massa husvagnar! Här finns också en fin minigolfbana som är uppbyggd efter karlskrona, Världsarvet!

Mot Långö.
Fina blommor som mamma planterat.
Min lillebrors svägerska gifte sig när vi var nere, dem fick en fin tavla av Ylva Skarp från oss vilket var mycket uppskattat!

Mysiga Höryda där min lillebror bor med sin familj! Dem bor i ett hus som härstammar från 1600-talet! Så läckert! Och denna tomt........helt oslagbar! Ett riktigt härligt ställe på landet med andra ord!


Julia och bordercollien Caesar är bästisar!

Men klar favorit är ändå Sickan!


Ladan och vy mot huset
Jag har så mycket jag vill visa er från min fina hemstad så jag får dela upp inläggen.....har ni planer på att resa neråt södra Sverige vill jag absolut tipsa om Karlskrona! Det finns en massa marin historia och pittoreska gator! Karlskrona sjuder av skärgård och underbar bebyggelse!
Nu ska jag iväg och köpa lite blommor till altanen!
Ha det gott så hörs vi garanterat snart igen!
Kram Nadja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lilla soffbutiken.se