måndag 22 februari 2010

Minus 23 grader

Hej på er!
Imorse visade termometern minus 23 grader! Galet kallt!!!
Med tanke på trafikvarningarna dem gått ut med på tv och radio om att man bör hålla sig ifrån rusningstrafiken alternativt jobba hemifrån valde jag att stanna hemma idag!

Tunnelbanan här i Stockholm har haft ordentliga förseningar och alla turer som går "ovan jord", dvs utomhus har varit inställda hela dagen pga av helgens snöande! Detta innebär att man satt in ersättningsbussar på dem sträckor som tågen inte gått......Kände mig inte sååå sugen på att trängas på bussar i mitt tillstånd med stor mage så jag valde att stanna hemma.
Andreas var på taket i helgen och skottade ner all snö på altanen så nu har vi snö så att det täcker halva fönstrerna i tvrummet! Inte klokt!

Känns som att fågelkvittret och de gröna knopparna på träden är lååååångt borta! Som grädde på moset bärjade våra ABS bromsar på bilen att krångla imorse när jag lämnat på dagis. Så nu blir det till att lämna in bilen på service imorgon. Kan ju ha med kylan att göra då varningslampan slocknade efter ett tag, men vi gör en service för säkerhets skull......

Hoppas att ni haft det bra och inte snöat in någonstans!
Nu är det hämtning på dagis som väntar, om jag inte hinner frysa näsan av mig innan dess......*skratt*
Ha det gott!
Kram Nadja

1 kommentar:

  1. Du gjorde rätt i att vara hemma. Vi är ju alltid lediga på måndagar och det var bra så att dom fick skottat fram vår väg till 2-filig igen. Lite jobbigt med enkelriktad snöväg med 3 m vallar om man får möte ;-) Kram

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se