fredag 29 maj 2009

Fredag!

Ikväll har vi pappafritt jag och Julia. Vi laddade upp med fruktsallad, glass och majskrokar. För er som inte har barn kan jag berätta att majskrokar ser ut som stora ostbågar och är gjorda på majs. Väldigt uppskattade här hemma både hos lilla Skrållan och pappan...........
Idag bjuder jag på lite bilder från min altan. Dem lovar fint väder hela helgen, underbart! Är det så att sommaren äntligen är här?!

Krukan/ baljan och svarta lyktan är köpta på Drömhuset. Lyktorna kommer från Ellos. Kuddarna från Noga Utvalt. Fleecefilten från ikea och den fina orchidéen kommer från en väldigt kär vän, Anna!
Temuggarna från Indiska är en present från min mamma och skålen från ittala har Julia fått av våra goa grannar



Tefika för två. I skålen bjuds det på chokladskorpor. I bakrunden skymtar altanräcket som såsmåningom ska målas vitt.


Det lilla bordet kommer från Andreas föräldrahem. Det har använts av han och hans syskon när dem var små. Finns även två stolar till. Perfekt till Julia! Andreas syster Jenny har bloggen Passion4ahome.



Blekinge eka

Den gamla nyckeln är ett traderafynd.




I krukan/ baljan har jag lavendel som väntar på att blomma. Halva altanen är omgiven av lila syrén. Kommer bli fint tillsammans med den lila lavendelblomman! Så fort jag får tid ska jag börja plantera i mina krukor som jag har i en grupp på altanen. Vi har inte så mycket rabatter utan jag föredrar att plantera i krukor istället. Är bra att man kan flytta runt dem lite och variera sig tycker jag!
I den ena krukan finns det redan rosa rosor. Jag har tänkt mig ett olivträd i en av krukorna och vit hotensia i zinkbaljan.

Julias lilla fikabord. Kudde med prinsessa kommer från Hemtex.

Denna fina nalleservis har Julia fått av sin mormor i Karlskrona.

Segelbåten är köpt på Hemtex och dem små lyktorna är en present.
Nu ska jag ta mig tid till att läsa era bloggar!
Ha en fortsatt skön fredagskväll!
Kram Nadja

1 kommentar:

  1. Åååå vilka härliga bilder!!
    Det verkar som om ni har ett helt underbart vacker hem!
    Nu är det nog sommar på väg, eller vad tror du? Helgen har ju varit underbar.
    Ha det bra så hörs vi!
    Kram Hanna

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se