lördag 2 maj 2009

Finbesök

Hoppas att alla har en skön helg och njuter av det fina vädret! Det är ju inte så varmt egentligen, men klarblå himmel och sol har vi ju ändå varit bortskämda med denna fina valborgshelg!
Jag har haft en kär vän på besök i helgen! En vän som är väldigt speciell för mig, Anna heter hon!
Vi har varit på promenad på Dalarö idag! Nu börjar vår säsong! Hela byn lever upp! Butikerna slår upp portarna igen efter vintervilan och det sjuder av liv på gatorna!


Vi gjorde bland annat ett besök i den nyöppnade blomsteraffären Dalarö Blomsterkonst som ligger på Odinsvägen 25. Vill även passa på att tipsa er om Näsuddens handelsträdgård som ligger vid Smådalarö gård!


Även Dalarö lanthandel har nu öppnat för säsongen. Den ligger vägg i vägg med Dalarö blomsterkonst. Här hittar du alltid färska frukter och grönsaker, mumsig äppelmust, kex, ostar, och en mängd andra delikatesser! En härlig lanthandel med andra ord som enbart har öppet under sommarhalvåret.



Andra butiker man kan besöka under sitt besök på Dalarö är Dalarö presenthylla. En inredningsbutik med en massa smått och gott som ligger på Odinsvägen! Det finns en inredningsbutik kombinerad med barnkläder som jag också kan rekomendera som heter Skärgårdsungen på Geijersvägen 2. Sen har vi ju inredningsbutiken Noga Utvalt också som är min personliga favorit! Den ligger vid Dalarö Torg på Odinsvägen 29 A.


Jag älskar alla dessa underbara hus med sina ljuvliga glasverandor! Här på Dalarö kan man njuta av härliga hus med enorm snickarglädje! Det finns väldigt udda hus och flera större grosshandlarvillor att vila ögonen på! Trots att man älskar sitt lilla hem över allt annat kan man inte undgå att ibland sukta lite efter dessa pampiga hus! En fröjd för ögat!



Vi avslutade med en fika på Dalarö Bageri på Odinsvägen 15. Där mötte vi upp en annan kär vän som jag lärde känna genom mammagruppen för drygt 2 år sedan som också bor på Dalarö. Hennes lille vildbase till son och min lilla skrållunge är väldigt tajta liksom mammorna! Vi har med andra ord väldigt mysigt tilsammans!
Alla ni som inte varit här och som kommer att ha vägarna förbi Stockholm i sommar tycker jag absolut ska göra ett besök!
Ha en fortsatt skön helg allesammans!
Kram Nadja

2 kommentarer:

  1. Verkar finnas mycket fint att se på Dalarö!! Jag älskar ju havet och skärgården och som du säger så finns det fantastiska hus där! Tänk om man hade en sån där glasveranda.. Ha en fortsatt fin söndagkväll, hoppas ni har haft samma fantastiska väder som vi! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni verkar ha i Stockholm! Så fina bilder...har vi vägarna förbi så kommer vi garanterat att hälsa på =)

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se