lördag 20 juni 2009

Midsommar på Ornö


Sitter här i solen på altanen och tänker tillbaka på vår härliga midsommar som vi hade igår tillsammans med goda vänner på Ornö! Det var verkligen en riktig sommaridyll, precis så man ska fira midsommar! Tyvärr hann vi aldrig dansa kring den lilla midsommarstången som värdparet så fint hade gjort dagen innan.......vädret var ju inte det bästa! Det haglade till och med vid nåt tillfälle! men vi åt och drack gott och hade hiiiimla trevligt tillsammans! Och barnen kunde inte ha det bättre! Det var full rulle och alla somnade som stockar samtidigt ( vilket tillhör ovanligheterna) mitt på dagen för att sedan hålla igång ytterligare under kvällen. Efter att barnen somnat satt vi vuxna och fikade och snackade till långt in på sena kvällen. Vi tog sedan båten hem!
Jag och julia innan avfärd på morgonen. Vi hade våra fina midsommartröjor på oss från Hm. Då det inte fanns vuxenstorlekar så fick det bli en i strl 170 till mig och det funkade bra! Julia blev såå glad då hon fick ha en likadan tröja som mamma på sig!

Jag och Julia



Flaggan var hissad!



Gos-stund!
Hoppas alla har haft en lika trevlig midsommar som jag har haft!
TACK mina underbara vänner för att ni förgyllde denna dag!
Detta tycker jag att vi gör till tradition!
Ha en fortsatt härlig dag! Skönt att det bara är lördag! Nu ska jag och Julia ut i solen och gunga!
Kramar Nadja






2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder från det som ser ut att ha varit en riktigt trevlig midsommar!!

    Fin och mysig blogg du har,kul att ha hittat hit,kommer tillbaka :)

    Hoppas du får en bra fortsättning på midsommarhelgen

    Kram Bella

    SvaraRadera
  2. Hej Nadja!

    Ja, solen är tillbaka! Härligt!! Fina bilder du lagt in, ser att du/ni haft det bra :)!
    Ha det härligt i solen! Kram Jackie

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se