söndag 9 augusti 2009

Blommornas Dag

Hej mina vänner!
Idag har jag varit piggare och pysslat för fullt här hemma! Blommorna har fått sig en rejäl dusch och fått stå ute hela dagen! Tvättat flera maskiner och hängt tvätt i hela trädgården...hahaha. Så skönt att bara kunna hänga ut allt! Textilerna känns skönare och fräschare på nåt sätt! Vi har även varit på 2-årskalas! Julias kompis Nova hade kalas. Det bjöds på tårta och en massa lek! Nästa helg är det skrållungens tur! Hon är sist ut bland kompisarna! Då blir det poolparty här hemma om vädret tillåter! Det är ju bland det bästa Julia vet, att få bada! Appropå Julia så måste jag berätta.....vi har sagt till henne att borstar man inte tänderna så kommer tandtrollen och det villman INTE. Bäst att borsta bort dem med tandborsten! Ikväll innan läggning hade hon en massa funderingar om just tandtrollen då hon låg i sängen och frågade "tandtroll inte" o skakade på huvudet. "tandtroll munnen....näääääeeee mamma!" och " Uuuulia boosta bort!" Liten med stora funderingar!
En av mina orchidéer. Precis när en av dem började blomma, händer ju bara en gång om året, så råkar jag ha av stjälken där knopparna sitter.....jag blev så ledsen när den äntligen blommade! Stjälken hade snott in sig under bladen och jag skulle bara peta upp den.....o så gick den av....jaja bara till att vänta ett år till!
Hade blommor över hela altanen.....

Stjärnan har jag köpt på Tradera av en tjej som gör dem själv. Väldigt simpel men riktigt dekorativ tycker jag! Typiskt mig med sådana smådetaljer.....


Kaktusarna har funnits hos oss sedan vi flyttade in i huset för lite mer än två år sedan. Dem klarar allt! Underbart! *hahaha.* Orchidéen har jag fått av min älskade vän Anna. Vi fick den i slutet av maj och den blommar galet fortfarande! Inte klokt! Det kommer fortfarande knoppar. Har aldrig varit med om maken till blomma som blommar!

*orchidé*



Lykta från SydvästenUtö och blomma från ikea! Den lilla holken i bakgrunden kommer från Noga Utvalt som ligger här på Dalarö! har ni inte kollat webshopen innan så gör det! En massa fint till väldigt bra priser!

Denna blomman bara växer o växer o växer......fick tipset av min mamma att klippa ner den och jag tror att det måste bli så. Den ser riktigt ovårdad ut! Växer åt alla håll o kanter o e inte alls speciellt fin längre! Vi har haft denna växten jättelänge. Kan inte minnas när jag köpte den, flera år sedan!


Nu ska jag snart gå lägga mig, jobbadag imorgon....snart helg igen *stort leende*
Kram Nadja






1 kommentar:

  1. Hej och tack för din fina kommentar inne hos mig! Kul för då hittade jag hit! Och jag fastnade genast för det gamla sjökortet ni har! Gick genast in på Nautiska och skulle beställa hem ett som en liten överraskning till sambon men jag hittade inga mått. Vet du möjligtvis måttet?

    Kram

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se