söndag 2 augusti 2009

Det går framåt!!!

Hej på er!!

I helgen har det jobbats flitigt här hemma kan jag stolt berätta! Som slutkläm på semstern! Jag har målat klart altanräcket, måste bara målas en gång till på ena sidan, annars e det klart! Så skönt! Kommer bilder på det....

Sen har Andreas börjat med Julias rum!!! Det blir såå otroligt fint!

Bättre än jag ens vågat hoppats på!!!!
Han e duktig, min lille man när han väl sätter igång! *kärlek*
Vi var på ikea i lördags och köpte madrass till sängen. Det blir riktigt bra det här! Det återstår att fixa en stödplanka så att vårt lilla hjärta inte ramlar ur i sömnen! Sen ska den översta plankan målas vit!

Vi har satt en tross i ena hörnan istället för en vanlig list! Jag funderar på om man kanske ska sätta en tross även på sängstommen, som en kantlist på själva stommen! Kan nog bli fint oxå!

Visst blir det fint!! Vi ska ha en liknande tross, fast svart som taklist i vårt sovrum. Blir fint till våra vita väggar och mörkbestade trägolv!

Otroligt smart ( tycker vi själva) att utnyttja utrymmet under sängen med två lådor. Perfekt att enkelt och smidigt kunna slänga ner leksakerna där på kvällarna innan läggdax! Gäller att ta vara på den lilla golvyta som finns....

Jag blir lite avundsjuk på Julia......skulle oxå kunna tänka mig att bo här inne!!! *skratt*


Nalle och Pippi har redan flyttat in!

Jag har tänkt mig en röd-vitrandig hissgardin till fönstret. Ett litet skrivbord med liten stol och en spegel över. Sen blir det en garderob och en bokhylla. Resten ska vara lekyta!!! Hm...finns det nån yta kvar....jo lite iallafall!
Ikväll har jag FF (familjefritt). Skönt med egen tid men samtidigt blir det lite kusligt tyst och lugnt här hemma....ingen vild liten skrållunge som rusar runt o busar....
Nu ska jag koka mig lite kaffe och kika runt hos er!
Ha en skön söndagskväll! Imon är det back in buissness för min del....back to work....
Kram Nadja


3 kommentarer:

  1. vad fint det blir!!!!!!!!!!! Hon kommer bli ha världens bästa rum =)

    SvaraRadera
  2. hahaha hon kommer att ha världens bästa rum menar jag såklart!!! Nyvaken o inte riktigt med än ser jag =)

    SvaraRadera
  3. Ååå så fint hon har fått det!
    Har själv funderat på någon liknande lösning till Hugo men det blir nog när han blir äldre. Han har en jättebra juniorsäng nu men kanske till nästa...=)

    SvaraRadera

Lilla soffbutiken.se